понеделник, 14 юли 2014 г.

Как влияят нашите мисли върху настоящето ни



Свами Ниранджанананда
Свами Ниранджанананда
 „Вие сте отражение на вашия ум“  – Свами Ниранджанананда


Аз бях много щастлив да представя в „Йога като начин на мислене и отношение“ темата за ревността и удовлетворението, защото това беше моята тема тази година. Всички наши действия са ръководени от нашия ум. Ако ви попитам: – Кой сте вие? Какъв ще бъде вашият отговор? Вие не можете да кажете: аз съм това тяло, защото не сте това тяло. Тялото е само носителят и инструмента да изразите себе си. И затова ви питам кой сте вие? Вие казвате Аз съм Атман  (духа). Но дори и това не сте, защото никога не сте го виждали.  Знаете какво е Атман и вие не сте отражение на Атман. Така че, какво сте вие? Вие сте единствено отражение на своя ум. Нищо повече от това. Нито Атма, нито Параматма. Това отражение на ума е според поведението и природата на ума. 


Това което проявява умът са шестте Викари: 

  • Кама – страсти;


  • Кродха – агресивната природа; 

  • Лобха – алчност;

  •  Моха – пристрастеност; 

  • Мадха – арогантност; 

  • Матсария – завист или ревност. 


Когато видите щастлив човек, вие не ставате щастлив, защото другият човек е щастлив.
 
Вие започвате да завиждате на другия човек, защо той да  е щастлив. Когато видите някой успяващ човек, вие не сте щастлив, защото той е успял, вие започвате да завиждате, че той е успял, а вие не сте. Така вие никога не изразявате вашето щастие. Вие единствено проявявате лошото поведение на ума. Това лошо поведение на ума води до тревожност, разочарования, разстройства, фрустрация и напрежение; липса на спокойствие и мир. 


А доброто поведение на ума води  до мир и спокойствие. Затова йога е процес на превръщане на лошото поведение на ума в добро. 

Нали знаете какво е кантар – като онези в старите магазини, не електронна везна.  На кантара от едната страна слагате тежестта, а от другата – стоката и измервате теглото. Същото нещо правите и със себе си. Имате везната – от едната страна слагате всички добри качества, а от другата всички лоши качества. Коя страна ще натежи? Тази с лошите – със сигурност – имате верния отговор. Защото сред добрите качества какво слагате? Щастие – а хората винаги са нещастни. Сред добрите качества имаме спокойствие, а хората никога не са спокойни. Сред добрите качества имаме удовлетворение, а хората никога не са доволни. Сред доброто имаме цялостност, задоволство, а обратното ние винаги чувстваме: – „О аз нямам това, на мен ми липсва онова“… И по този начин добрите качества в живота се проявяват много по-рядко, а изпъкват много повече лошите качества. Затова йога е едно пътуване от Тамастичната (тъмната) страна на живота към Сатвичната (светлата)  страна на живота – от доброто към злото; от ограничението към изявата. Затова темата за тази година е да променим шестте Викари и да изживяваме удовлетворение, задоволство. Затова бях много щастлив, че децата и организаторите интуитивно избраха този въпрос, по който аз говоря цяла година. 

Можете да гледате в оригинал видеото тук :
http://youtu.be/8k_Q3OeRNgA

ОБЩУВАНЕ С ДОВЕРИЕ

                             "Трениране на успешни родители"  или как да настаним доверието в общуването по между ни?! Д-р Татан...