понеделник, 3 февруари 2020 г.

Силата на убежденията

ВИРУСИ НА СЪЗНАНИЕТО



През 1978 г. майката на известният основоположник на НЛП – Роберт Дилтс заболява от рак на гърдата. След проведеното й лечение не е имало резултат и са я изписали с 4-ти стадий на заболяването и.

Роберт решил, че щом може да помага на толкова много хора, защо да не помогне на собствената си майка.


Той останал с майка си в къщи за няколко дни и в процеса на работа направил едно от най-важните открития в психологията.

🔺Той открил,че причините поради които хората сами не си позволяват да променят своя живот към по-добро .

Той назовaл това „ограничаващи убеждения“ или „вируси на съзнанието“. 

Оказали се 3 убеждения:


„Сине – казала Патрисия Дилтс( майка му) –аз разбирам,че си много привързан към мен и не искаш да умра. Но никой никога не се е излекувал от рак в 4-ти стадий, още повече,че лекарите казаха , че нищо повече не може да се направи“.

Това е първото ограничаващо убеждение, което Дилтс нарекъл „безнадежност“. Ако никой никога не е могъл, то и аз не мога. Има вариaнти: "нито една жена не може“, „никой в тази страна не може“, „нито един пенсионер...“ и т.н. Но Дилтс нямаше да е гениален психолог, ако не се беше досетил как да се справи бързо с безнадежността : трябва да се намерят изключения.

🔺Но по-късно се е сблъскал с втори тип „вирус на съзнанието“- безпомощност.


„Да, разбира се, такива хора има“- казала майка му . „Но те са - особени, те са изключения. Аз не съм такава, аз съм обикновена, стара, слаба и болна жена. Аз не мога това, което се е получило при другите, аз нямам ресурс за това“. ️

🔺Но и това се окaзало възможно за  преодоляване: Роберт Дилтс, който считал, че във всеки човек има неограничен ресурс, напомнил на майка си, как когато тяхното семейство е живяло бедно и са гладували, тя  винаги е намирала изход от ситуацията, която е изглеждала безизходна по принцип „очите се страхуват, а ръцете правят“ ⠀

Когато Патрисия Дилтс си спомнила един след  друг тези епизоди, тя се ободрила и се почувствала по-добре.
Но, не за дълго....

На пътя им възникнало последното препятствие - третото и най-невидимото ограничаващо убеждение. Дилтс го нарекъл "безполезност".


🔺Неговата майка дълго е отказвала да говори за това, но накрая казала:  

- Ти помниш ли твоята баба, моята майка?
- Да. Помня я.
- Ти помниш ли от какво умря тя?
- От рак на гърдата.
- А нейната сестра, моята леля от какво умря?
- От рак на хранопровода мисля.
- Аз много обичах майка си и леля си. Аз с нищо не съм по-добра от тях. Ако те са умрели от рак, защо аз трябва да оздравея?

🔺Дилтс открил, че предаността към семейството, родителите и предците е добра черта, но може да изиграе лоша шега на човека.

За неговата майка да оздравее в ситуация, в която нейната майка е умряла е било равносилно на предателство.

🔺Ако така са живели нашите предци, а ние ги обичаме, значи така ще живеем и ние. Накратко, "никога не са живели добре, нищо не бива започвам“.


⠀....Да преодолее това препядствие било най-трудно. Но Дилтс се досетил как да направи това и сега ние също можем да се възползваме от това откритие.


🔺“Помисли добре!“ – казал той на майка си. 

„А искаш ли моята сестра - твоята дъщеря, ако някога се разболее от рак да каже: Щом моята майка е умрялa от рак, то аз съм длъжна да умра, защото я обичам.“
„Какво говориш“- възмутила се майка му⠀
„Е...тогава й дай добър пример. Ако сега решиш да оздравееш, то тя ако се разболее ще каже: "Моята майка можа да оздравее и аз мога“.

Ресурса за преодоляване на „безполезност“ стои в бъдещето. Децата копират своите родители.⠀


🔺Ако сега не можем да намерим нов модел на поведение, който ще ни помогне да преживеем 25 с удоволствие и полза за себе си и за другите, а само да живуркаме и да се жалваме, демонстрирайки на следващото поколение безнадежност, безпомощност и безполезност, то и нашите деца, които ни обичат на 50 ще си кажат: "Ние с нищо не сме по-добри от родителите си, които на 50 бяха старци". 


🔺А що се отнася до майката на Роберт Дилтс , то тя е умряла, разбира се, но от нещо съвсем различно, не от рак на гърдата.


🙏🏻 Росица Велкова


Моля, споделете тази публикация, ако ви е развълнувала


За тези които лично ги касае темата:
Запишете се на Йога практики
за подпомагане Лечението на Рак на гърдата

Повече информация: 

http://yogainside.info/9446-2/
Водещ: Теменуга Стайкова

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОБЩУВАНЕ С ДОВЕРИЕ

                             "Трениране на успешни родители"  или как да настаним доверието в общуването по между ни?! Д-р Татан...